Pokochaj swoją pracę!

Zapisz się na

kurs animatora czasu wolnego

Jak zachęcić gości do udziału w animacjach? Metody motywacji do udziału w animacjach.

Cześć! Dobrze Cię tutaj widzieć. Praca animatora czasu wolnego wymaga od Ciebie motywowania turystów do uczestniczenia w animacjach i o tym dziś będziemy rozmawiać.

Animacja hotelowa wielu turystom wydaje się zbędna. Szczególnie osobom starszym i dorosłym, którzy przyjechali odpocząć. Jednak warto zwrócić uwagę, że odpoczynek można rozróżniać w dwóch kategoriach, a mianowicie w kategorii odpoczynku psychicznego i fizycznego. Praca animatora czasu wolnego zobowiązuje Cię do próby przekonania gości w Twoim hotelu o zależności odpoczynku psychicznego poprzez udział w animacjach.

Formy odpoczynku

Rekreacja i ruch to też forma odpoczynku. Odpoczynek psychiczny, który jest na pewno trudniejszy do osiągnięcia, także można uzyskać poprzez aktywności fizyczne i generalnie ruchowe. Wiele osób o tym zapomina, nie jest tego świadoma lub nie wierzy w takie zależności. Odprężenie i swoiste “oderwanie od codzienności” można uzyskać poprzez angażowanie mózgu i ciała w niezobowiązujące aktywności takie jak limbo czy siatkówka basenowa.

Warto nadmienić, że według teorii Jacobsona, odprężenia psychicznego można z łatwością doświadczyć dzięki naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu poszczególnych partii mięśniowych ciała. Nie wierzysz? Spróbuj sam przetestować technikę relaksacyjną Jacobsona.

Metody zachęcenia turystów do uczestnictwa w animacjach – praca animatora czasu wolnego

Powszechnie stosowanych metod jest kilka, ale zawsze możesz opracować własne w oparciu o te już wykorzystywane. Pamiętaj, że każdy gość jest inny i do każdego mogą trafiać inne zachęty.

Wymieńmy zatem najczęściej stosowane metody:

1.Pozytywna argumentacja zdrowotna

  • jest metoda perswazyjną, która ma za zadanie stworzyć odpowiednią wartość emocjonalno-oceniającą,
  • niniejsza metoda jest znacznie bardziej efektywna niż argumentacja negatywna. Ludzi łatwiej zachęcić wykazywaniem pozytywnych efektów np. aqua aerobiku niż nękanie ich twierdzeniami, że brak ruchu i aktywności fizycznej może wiązać się z nadwagą etc,
  • zdrowie dla niemal każdego człowieka jest wartością elementarną, mimo, że mogą nie dbać o niedostatecznie, to jednak każdy z nas chce długo żyć. Dlatego podkreślanie pozytywnych dla zdrowia aspektów animacji jest ważne.

2. Argumentacja hedonistyczna

  • polega na uzmysłowieniu przyjemności płynącej w uczestniczeniu w animacjach,

3. Metoda ,,pozytywnych przeżyć uczestnika”

  • podkreśla możliwość doświadczania pozytywnych emocji, doznań czy przygód,
  • uzmysławia możliwość integracji współuczestników i nawiązanie relacji z nimi i animatorem.

4. Metoda naśladownictwa:

  • nie lubimy “brać kota w worku”. Dlatego goście hotelowi na pewno chętniej wezmą udział w animacjach, których wykonanie widzieli poprzedniego dnia. Pod warunkiem, że animacja rzeczywiście wyglądała i w rzeczywistości była dobrą zabawą dla współuczestników,
  • polega na prezentacji postawy osoby uważanej za autorytet, którym może być animator w oczach turystów.

Podsumowanie

Praca animatora czasu wolnego stanowi niejednokrotnie wyzwanie. Animator musi być elastyczny, dociekliwi i uważny na potrzeby gości. Pamiętaj, że w jakimś stopniu to od jakości Twojej animacji zależy opinia gości o odwiedzonym hotelu.

Zapisz się na kurs online na animatora czasu wolnego

Połącz zabawę z pracą i zostań animatorem czasu wolnego!

Scroll to Top